- Klantbeoordelingen: 7.2
- Voor 16:00 uur besteld dezelfde dag verzonden
- Gratis verzending vanaf € 60
Dashcam aansluiten zonder sigarettenaansteker.
Geplaatst opDashcam aansluiten zonder sigarettenaansteker.
Waar moeten wel op letten als we een dashcam willen aansluiten zonder dat we een sigarettenaansluiting willen gebruiken.
Steeds meer mensen vinden het prettig de dashcam aan te sluiten zonder die grote stekker in de sigarettenaansluiting te hebben.
Wees dan slim en knip NOOIT die stekker er af.
Die stekker die normaal in de sigarettenaansteker gaat is een transformator die gaan van uw 12 of 24 volt 5 volt maken wat de dashcam nodig heeft.
Knipt u de stekker er af, Dan krijgt de dashcam ineens 12 of 24 volt.
En daar kan geen dashcam tegen.
Dus dan is die niet meer te redden en is die stuk.
Een dashcam aansluiten zonder dat blok in de sigarettenaansteker is vrij eenvoudig.
Wat hebben we daar voor nodig en gaan we te werk?
Bij ons heet het een accu beveiliging maar die kan ook heel erg goed gebruikt worden voor het direct aan sluiten op de directe stroom van uw voertuig.
Belangrijk is dat we het aansluiten achter de zekeringkast van uw voertuig.
Hoe weten we nu waar de zekeringen in de auto zitten ?
Druk op de groene knop om te zien waar we deze kunnen vinden.
Waar zitten zekeringen mijn auto
Maken we gebruik van een directe power dan moeten we deze altijd op een zekering aansluiten in de auto.
Dat is niet alleen veilig maar meestal ook nog is eenvoudig ook .
En het voordeel is ook dat we de kabels gelijk mooi weg kunnen werken zonder dat die door de hele auto heel lopen in het zicht
Waar moeten we dan nog verder op letten?
We moeten zoeken naar een kabel die stroom krijgt als u het contact aan zet.
Dit heeft als voordeel dat de camera altijd aan gaat zodra u het contact aan zet.
En ook weer uit gaat als u het contact uit zet.
Dit heeft als voordeel dat we altijd filmen zodra we aan het rijden gaan.
En weer stopt als het contact uit gaat.
Op die manier missen we nooit beelden als er is iets gebeurd.
Het beste kunnen we de kabel gebruiken die ook voor de sigarettenaansteker wordt gebruikt.
Die vinden we dus ook achter de sigarettenaansteker en dat is meestal vrij simpel aan te sluiten.
Wel is het zo dat het bij elk voertuig anders zit dus om nu ta gaan vertellen hoe we achter de sigarettenaansteker moeten komen is niet te doen.
Voordeel is ook dat als we dit er achter doen we de kabel ook eenvoudig weg kunnen werken in de middenconsole
De accu beveiliging heeft aan twee kanten een kabel zitten.
De ene kant heeft een mini USB stekker die in de camera gaat, En d andere kant een kabel met een rode en zwarte draad.
De rode draad is de plus en de zwarte is de min van uw voertuig.
Let er wel op dat we die goed aansluiten en dat we zeker weten wat de plus van u sigarettenaansluiting is .
Voordeel dat we het bij de sigarettenaansluiting doen is dat er ook altijd een min kabel is aan gesloten.
Daar moet dus de zwarte draad op van de accu beveiliging.
Monteer het allemaal zo dat er geen kabels bloot of onbeschermd liggen.
Dit betekend dat alle kabels die we aansluiten weer met isolatie tape beschermd moeten worden zodat de geen contact kunnen maken met andere kabels.
Dit kan kortsluiting veroorzaken en dat willen we natuurlijk niet.
Als we alles goed hebben aan gesloten werken we de kabels netjes weg en leggen we de kabel met de mini USB stekker onder het handschoenen kastje.
Dan moeten we de kabel richting deurstijl leggen en zo tussen het rubber van de deurstijl naar boven leggen.
Dit is heel simpel we lichten het rubber en beetje op en dan zien we daar een kleine loze ruimte.
Daar leggen we de kabel in en dat haat net zo ver door tot w boven bij de raamstijl zijn uit gekomen.
Bij de meeste auto's zit er een kunststof bescherming op de raam/deurstijl Haal die er nooit van af, Het kan namelijk zijn dat er een airback achter zit.
Laat dat allemaal zitten.
Aan de bovenkant van dat kunststof zit meestal een overgang van hemel en kunststof, Die ruimte gebruiken we voor het weg werken van de kabel.
Met een kunststof plat voorwerp kunnen we het een klein beetje openen en dan zo de kabel er tussen leggen tot het raam.
Zorg er voor dat het kunststof weer goed aansluit en dat we de kabel niet zien zitten.
Als we boven bij het raam zijn uit gekomen moeten we de stekker in de camera steken.
De rest van de kabel moeten we nog weg werken maar dat gaat heel eenvoudig tussen de hemel van uw voertuig.
De overgang van het voorraam en de hemel van uw voertuig heeft meestal een kier.
Die kunnen we voorzichtig een klein beetje openen met uw vingers en tegelijk de kabel er tussen drukken.
PAS OP dat we de hemel niet te ver openen, Dit kan dan zo blijven zitten en dat ziet er niet uit.
Leg alle kabel er zo in dat we niets meer zien en de gehele kabel daar boven in netjes is weg gewerkt.
Nu we alles weg gewerkt hebben zijn we klaar om het contact aan te zetten en te kijken of de camera aan gaat.
Als de camera aan gaat is het verstandig deze goed af te stellen zodat we de weg goed in beeld hebben.
Belangrijk is dat die recht naar voren kijken en we een heel klein stukje zien van de motorkap.
Dit hoeft niet veel te zijn, maar zo hebben we het beste beeld wat er voor ons gebeurt.
Een camera die te laag staan en te veel motorkap ziet kan een niet scherp beeld geven op afstand.
Dan is het zaak even de camera wat hoger te zetten.
Dit geld natuurlijk niet voor vrachtwagens met een rechte voorkant.
Die motorkap zien we niet, En die camera moet gericht worden zodat we recht vooruit kijken en ook nog de verkeerslichten zien.
Voor vrachtwagens is het ook mogelijk de accu beveiliging te gebruiken.
Deze kan zowel op 24 volt als ook op 12 volt aan gesloten worden.
Ook bij vrachtwagens is het belangrijk dat we de camera zo hoog mogelijk op het voorraam plaatsen.
Ook bij vrachtwagens hebben we zo een kunststof raam/deurstijl bescherming waar we de kabel achter langs kunnen leggen.
Vaak zit er ook een ruimte tussen de overgang van het raam en de hemel, En daar kunnen we ook de bekabeling weg werken.
Zo zien we niets van de kabels en toch hangt de camera mooi in het midden.
TIP voor vrachtwagens, Let er op waar de camera komt te hangen.
De dit op een plek waar ook de ruitenwissers komen.
Anders hebben we vaak alleen maar vuil in beeld En dat is niet wat we willen zien.
LET OP voor gebruikers van de SWY-cam-16 of de BL1200+GPS:
De SWY-cam-16 en de BL1200+GPS hebben een losse GPS antenne.
Dit geld ook voor de binnenspiegel dashcam met GPS
Die kabel moeten we als het even kan niet leggen waar ook de voedingskabel ligt.
Als we de antenne kabel aan de andere kant van het raam wegwerken hebben we de beste ontvangst van GPS.
Leggen we de kabel evenwijdig aan de voedingskabel kan het zijn dat we mindergoed GPS signaal hebben.
Daarom is het verstandig deze twee kabels niet bij elkaar te leggen maar gewoon aan de andere kant
Ook deze kabel leggen we netjes weg tussen de hemel van uw voertuig zodat we die niet meer zien en plakken de GPS antenne aan de bovenkant van het raam.
Let er wel op dat de antenne kabel helemaal uitgerold is en niet als een spoel tussen uw hemel ligt.
Een uitgerolde kabel geeft een beter signaal dan een kabel die opgerold ligt.
En we willen natuurlijk het beste van het beste dus daarom iets meer tijd besteden om het mooi weg te werken, Voor het beste resultaat.
Heeft u moeite of durft u het niet aan dit zo op deze manier te monteren?
Vraag het dan aan uw grage om het te doen.
Die kunnen altijd contact met ons opnemen zodat we hun kunnen uitleggen hoe zet het het beste kunnen doen.
Heeft u een dashcam bij ons gekocht dan kunt u natuurlijk ook een afspraak met ons maken en we helpen u met het installeren van de directe aansluiting op u dashcam.
Dan kunnen we u hier ook uitleg geven hoe de camera werkt en wat de beste instellingen zijn.
Dit geld ook voor vrachtwagens.
Wij hebben ruimte genoeg en voldoende mogelijkheden om zo een reus van een vrachtwagen voor de deur te parkeren.
Er komen hier veel vrachtwagen die even een camera komen laten installeren dus dat is geen probleem.
Voor vragen stuur even een mail via het contact formulier.
En wij helpen u graag!