- Klantbeoordelingen: 7.2
- Voor 16:00 uur besteld dezelfde dag verzonden
- Gratis verzending vanaf € 60
Retourneren
Algemene Retour voorwaarde:
Wij doen er alles aan om uw bestelling naar tevredenheid uit te voeren. Mocht u toch af willen zien van uw aankoop, dan kan dat binnen 14 dagen na aankoop. Dit is de zogenaamde afkoelingsperiode. Deze periode gaat in op de dag nadat het pakket door of namens u in ontvangst is genomen. Voor een retour zending kunt u onze retourprocedure hanteren.
Producten mogen alleen bekeken worden en niet in gebruik genomen zijn.
Ook is het belangrijk dat wat u terug stuurt zo terug gestuurd wordt zoals wij het hebben verzonden.
Verpakkingen mogen niet beschadigt zijn en producten mogen niet gebruikt zijn.
U moet het zo zien dat u de producten zo behandeld zoals u in een fysieke winkel dit ook doet.
Daar kunt u ook niet eerst alles installeren, uitproberen en weer terug sturen.
Alles wat terug komt moeten wij zonder probleem en kosten zo weer kunnen verkopen.
Beschadigt u verpakkingen of installeert u het product kunnen wij het niet meer verkopen en vervalt de afkoelingsperiode.
Wat te doen in de volgende situaties:
U heeft een verkeerd artikel besteld:
Ondanks de uitgebreide uitleg en specificaties, kan het voorkomen dat u onverhoopt een verkeerd artikel heeft besteld. U kunt onze retour procedure hanteren.
U heeft een verkeerd artikel ontvangen of uw zending is niet compleet:
Controleer na ontvangst altijd of uw zending compleet en correct is. Mocht er een verkeerd artikel geleverd zijn of een artikel ontbreken, kunt u dit melden bij de klantenservice. Wij zorgen er dan voor dat wij onze fout zo spoedig mogelijk herstellen.
U heeft een defect artikel ontvangen:
Als u een defect artikel heeft ontvangen, kunt u onze garantie procedure hanteren.
Retour procedure:
Voor een retour zending kunt u de volgende procedure hanteren:
-
Meld binnen 14 dagen na ontvangst van uw bestelling u retour aan.
-
Neem bij een retour altijd contact op via het contact formulier , vul hier duidelijk het order nummer in en eventueel de klacht waarom u de aankoop terug wil sturen.
-
De bestelling dient zo spoedig mogelijk en uiterlijk binnen 14 dagen na het toekennen van de retour terug gestuurd te worden.
-
De verpakking van een dashboard camera is belangrijk. Deze producten dienen daarom met zorg te worden behandeld. Kijk voor meer informatie bij de praktijkvoorbeelden.
-
Indien een verpakking toch beschadigd is (bij geheugenkaarten), kan 123carcam.nl ervoor kiezen het product deels te vergoeden.
-
Schrijf geen teksten en plak geen stickers of plakband op de originele verpakking.
-
Verpak de retour artikelen in een omdoos om beschadiging tijdens transport tegen te gaan.
-
De retour zending dient binnen 4 dagen voldoende gefrankeerd naar ons te worden verstuurd in de zelfde verpakking zoals wij die hebben verzonden.
-
Doe bij u retour zending altijd een kopie van het aankoopbewijs ( factuur ).
-
De consument draagt het risico voor een retour zending. Wij adviseren daarom om het pakket aangetekend te verzenden en het verzend bewijs te bewaren, zodat u een eventuele vermissing kunt claimen bij uw vervoerder.
-
Een terugstorting wordt zo spoedig mogelijk, uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding verwerkt.
-
Als de volledige bestelling wordt geretourneerd crediteren wij de originele factuur, ( uitzonderingen zijn transactiekosten of rembours kosten ) Alleen de retour kosten zijn voor rekening van de consument.
-
LET OP
Verstuur u pakketje nooit met DHL of DHLFORYOU of DHL Parcel. Door zeer slechte ervaringen met dit bedrijf waar pakketten veel later aan komen dan gezegd. Hebben we liever dat u het verstuurd met PostNL.
Verzendingen binnen Nederland hebben wij meestal een dag later al in huis en kunnen u dus ook sneller helpen.
Uitgesloten van retour sturen zijn:
-
Aangebroken verpakkingen van geheugenkaarten.
-
Producten die in gebruik genomen zijn.
-
Artikelen die in opdracht van de koper zijn vervaardigd.
-
Artikelen anders gekocht dan via de webwinkel.
123carcam.nl behoudt het recht om geretourneerde producten te weigeren of om slechts een gedeelte van het factuurbedrag te crediteren wanneer de verpakking van het product beschadigd is.
Praktijkvoorbeelden:
Display en lens bescherming zijn na verwijderen niet meer te herstellen.
Daarom ook niet verwijderen als u het product terug wil sturen
Voorbeeld retourrecht dashboard camera:
Wat kan niet?
U bestelt een dashboard camera en u haalt de bescherm folie van het display en u verwijdert de lens bescherming. En u plaats de camera in u voertuig en u vind dat het niet past of het er anders uit ziet dan u had verwacht. Omdat het artikel volledig is uitgepakt, En de bescherm folie van het display en de lens is verwijderd is dit onverkoopbaar en vervalt het recht op retour.
Wat kan dan wel?
U opent de verpakking voorzichtig zonder deze te beschadigen, U bekijkt het product en beoordeeld het of het na wens is.
Als u iets anders had verwacht, Pakt u het product weer in zoals u het uit de verpakking gehaald heeft en gaat u naar de site en meld u dat het product niet naar wens is en stuurt u het terug zoals u het ontvangen heeft
Voorbeeld retourrecht Geheugenkaart:
Wat kan niet?
U bestelt een geheugenkaart en installeert die in het apparaat waarvoor die bestemd is. Omdat de geheugenkaart uit de verpakking is gehaald en in gebruik genomen is, vervalt het recht op retour.
Wat kan dan wel?
U kunt de geheugenkaart in de verpakking beoordelen. U kunt bijvoorbeeld de achterkant bekijken op specificaties en vergelijken voor het apparaat waar het in moet. Als het product ongebruikt, onbeschadigd en compleet is, valt dit gewoon onder het retourrecht.
Heeft u vragen over het retourneren van producten? Neem dan contact op met de klantenservice.
Retour Adres:
123CarCam.nl
De Steiger 74-A
1351AE Almere
Holland
LET OP : stuur ons altijd de track en trace code door die u krijgt van PostNL
Zonder track en trace code kunnen we u verzending niet in de gaten houden, wordt u pakket dan afgegeven bij een postNL punt en wij weten daar niets van.
Dan is de kans dat het pakket na 7 dagen terug gestuurd wordt naar u.
Zonder track en trace code kunnen wij dus niet zien waar het pakket is dus kunnen wij er niets aan doen dat u het pakket nog een keer moet versturen op eigen kosten.